کود کمپوست

فروش کود کمپوست در کرمان با بهترین کیفیت: قیمت و مشخصات

فروش کمپوست در کرمان

فروش کودکمپوست در کرمان با قیمت مناسب. کود کمپوست و ورمی کمپوست تولید شده در شرکت بهسازان مناسب انواع باغات پسته، مرکبات، سیاه درخت، صیفی جات،  گلخانه و گیاهان زینتی.

استان کرمان به دلیل شرایط آب و هوایی متنوع بیش از ۱۰۰ نوع محصول کشاورزی متنوع در فصول مختلف سال کشت می شود. کرمان قطب تولید پسته در کشور است به طوریکه بیش از ۷۰ درصد باغات پسته کشور در این استان می باشد.

 

اثرات استفاده از کود کمپوست در باغات و مزارع سبزی و صیفی

کود کمپوست جایگزین مناسبی برای کود های شیمیایی و کود های دامی تازه است مصرف کود کمپوست در باغات پسته، نخل، مرکبات و صیفی جات استان کرمان  علاوه بر افزایش حاصلخیزی خاک می تواند کیفیت محصولات تولید شده در این استان را افزایش می دهد. استفاده از کودهای کمپوست و ورمی کمپوست راه را برای رسیدن به محصول سالم  با هدف افزایش صادرات محصولات کشاورزی تسهیل می کند.

 

کود کمپوست مناسب باغات پسته

مصرف کود کمپوست در باغات پسته می تواند مقا.مت گیاه به تنش های شوری، خشکی، سرما و گرما را افزایش دهد کود کمپوست به دلیل تامین عناصر غذایی مورد نیاز گیاه می تواند مقاومت گیاه به بیماریها و آفات را افزایش دهد.

کاشت درختان در یک بستر مناسب، اقتصادی تر و برگشت سرمایه نیز سریع تر است. برخی افراد بر این باورند که درخت پسته در خاک های شور عملکرد بهتری دارند و این تصور شاید به دلیل مقاوم بودن درخت پسته به شوری بالا می باشد.

ایجاد یک بستر مناسب می تواند به توسعه باغات پسته در خاک های ضعیف  و شور کمک کند. یکی از  بهترین راهای افزایش حاصلخیزی خاک و ایجاد یک بستر ایده آل برای رشد ریشه افزایش ماده آلی خاک قبل و بعد از کاشت درختان است.

درخت پسته به یک بافت لومی شنی برای رشد نیاز دارد کود کمپوست و ورمی کمپوست علاوه بر تامین عناصر غذایی می تواند در خاک های رسی تهویه بهتری برای رشد ریشه فراهم کند. افزایش ماده آلی خاک همچنین می تواند فعالیت میکروارگانیسم های مفید خاک را افزایش دهد.

تحقیقات نشان داده استفاده از کود کمپوست به جای کود های شیمیایی  و حتی کود های دامی در باغات پسته علاوه بر افزایش عملکرد بر درشت شد و کیفیت میوه نیز تاثیر مثبت دارد.  یکی از مزایای مهم مصرف کود کمپوست  ورمی کمپوست در باغات پسته تعدیل PH و کاهش اثر شوری خاک است. با اطمینان می توان گفت استفاده از کود کمپوست در باغات طی چند سال به صورت پی در پی حاصلخیزی خاک را به میزان زیادی افزایش می دهد و نیاز خاک به کود های شیمیایی را به شدت کاهش می دهد.

کود کمپوست پسته

نحوه مصرف کود کمپوست در باغات پسته

استفاده از کود کمپوست بایستی در زمان مناسب صورت گرفته و محل قرار گیری آن بهتر است نزدیک سطح ریشه های فعال باشد. بیشتر ریشه های فعال در یک سوم انتهایی سایه انداز درخت قرار دارند. عمق نفوذ ریشه هم بسته به سن درخت و بافت خاک متغییر است ریشه در خاک های سبک و شنی نفوذ بیشتری نسبت به خاک های رسی و چسبنده دارد در این نوع خاک ها برای رسیدن به سطح ریشه چاله هایی با عمق بیشتری حفر شود.

در باغات پسته معمولاً درختان تراکم بالایی دارند به همین دلیل بهتر است برای اثر گذاری بهتر کود کمپوست به جای حفر چاله از روش کانال کود استفاده شود. در این روش در دو طرف ردیف درختان کانالی به عمق ۱۰ تا ۵۰ سانتی متر  و عرض ۶۰ سانتی متر بسته به سن درخت حفر شود سپس مقدار کود کمپوست یا ورمی کمپوست توصیه شده کود را داخل کانال ریخته و خاک را بر روی کود بریزید.

فروش کود کمپوست در کرمان

مقدار مصرف کود کمپوست و ورمی کمپوست در پسته

میزان مصرف کود کمپوست و ورمی کمپوست بسته به سن درخت و تراکم متغیر می باشد. مقدار مصرف بیوکمپوست در باغاتی که اصولی کشت شده و فاصله درختان رعایت شده باشد (۶*۴) به ازای هر سال سن درخت مقدار ۳ کیلو کمپوست و مقدار   ۲ کیلو ورمی کمپوست توصیه می شود برای مثال درخت ۱۰ ساله به طور متوسط ۳۰ کیلو کمپوست و ۲۰ کیلو ورمی کمپوست توصیه میشود. در باغاتی که فاصله درختان کمتر از میزان استاندارد باشد به ازای هر درخت مقدار کمتری توصیه میشود.

 

قیمت کمپوست و ورمی کمپوست در کرمان

کود کمپوست به دلیل پایین بودن هزینه های تولید نسبت به ورمی کمپوست قیمت بالاتری دارد. با توجه به متغییر بودن هزینه های حمل، قیمت کود کمپوست و ورمی کمپوست تحویل در کرمان بسته  نوع کمپوست درخواست شده و میزان سفارش متغییر می باشد. جهت اطلاع از قیمت محصولات شرکت بهسازان با ما تماس بگیرید.

 

فروش کود کمپوست در کرمان

فروش کود کمپوست در کرمان با برند آبنوس به صورت فله و بسته بندی با کیفیت بالا و سرند شده عرضه می گردد. جهت دریافت مشاوره رایگان و اطلاع از نحوه سفارش و ارسال بار با مدیر فروش شرکت تماس بگیرید.

تلفن تماس :

۰۹۱۷۹۱۶۶۰۱۸

۰۹۱۷۳۵۲۳۸۷۱

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.