کود آلی

قیمت خرید کود ارگانیک

organic fertilizer

کود ارگانیک علاوه بر تامین عناصر غذایی گیاه نقش مهمی در اصلاح خاک های شور، سدیمی، قلیایی و آهکی داردبا خرید کود ارگانیک زمین و آب سالم را به نسل های بعد هدیه دهیم همچنین با مصرف کود های ارگانیک محصولات سالم را خواهیم داشت.

همان‌طور که قطعاً مطلع هستید، همه محصولات کشاورزی اعم از گیاهان، گل‌ها، سبزی‌ها، میوه‌‌ها و… برای رشد و پرورش مطلوب به کود بدون ضرر نیاز دارند؛ از این‌رو علاوه بر آنکه شما برای رشد محصولات خود خاک، آب کافی، تهویه مناسب و باکیفیت را طراحی می‌کنید، باید به فکر خرید کود باشید. یکی از کودهایی که همواره کشاورزان و باغداران از آن استفاده می‌کنند و اهمیت بسیار بالایی دارد کود های ارگانیک است، کودهای ارگانیک از قبیل کود کمپوست، ورمی کمپوست یا کود های بیولوژیک در حفظ سلامت خاک، آب و گیاه بسیار موثر هستند است. این محصول بدون ضرر و زیان بوده و تأثیرات مفید و مناسبی در کشاورزی و باغداری دارد؛ به همین دلیل در این مقاله قصد داریم به بررسی ویژگی و خرید کود ارگانیک بپردازیم؛ از این‌رو درصورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در این باره، کافی است تا پایان این مطلب مفید و کاربردی با ما همراه باشید.

جالب است بدانید بسیاری از کشاورزان و باغداران اطلاعات مناسبی از کودهای مختلف ندارند؛ از این‌رو بدون داشتن آگاهی کافی سراغ کودهای شیمیایی مضر می‌روند که قطعاً بر سلامت خود و گیاهانشان مؤثر است. همچنین محصولاتی که تولید می‌شوند، مورد استفاده افراد دیگر نیز قرار می‌گیرند؛ بنابراین در این زمینه جان افراد دیگر نیز به خطر می‌افتد؛ پس توصیه می‌کنیم پیش از خرید کود موردنظر اطلاعات خود را بالا ببرید تا انتخاب مناسب و مفید داشته باشید.

 کمپوست

کود ارگانیک چیست؟

به‌طورکلی کود ارگانیک یا کود آلی بسیار مفید برای تولید محصول سالم است و شما می‌توانید با خیال راحت برای رشد کمی و کیفی محصولات کشاورزی و باغی از آن استفاده کنید. این نوع کود ها در پویایی خاک ها و افزایش جمعیت میکروارگانیسم ها بسیار موثر است همچنین ضرر و زیانی برای شما ندارد. توصیه ما به شما این است که تا حد امکان در کشاورزی از کودهای شیمیایی در ترکیب با کود های ارگانیک استفاده کنید تا تعادل عناصر در خاک حفظ شود؛  مصرف بی رویه کودهای شیمیایی آثار بسیار مخربی برای خاک، آب و سلامت انسان ها دارند؛ درحالی‌که همه کودهای ارگانیک عاری از هرگونه مواد شیمیایی مضر هستند. همچنین کمک می‌کند تا گیاهان شما کمبودی نداشته باشند. کودهای ارگانیک انواع متفاوتی دارند که قصد داریم در طول این مقاله به بررسی انواع آن‌ها و ویژگی‌هایشان بپردازیم. در انتها نیز سعی می‌کنیم مطالبی را درباره قیمت کود آلی برایتان شرح دهیم.

مزایای کود ارگانیک

به‌طورکلی شما می‌توانید به خرید کود ارگانیک و استفاده از آن در بهبود ساختار خاک خود کمک کنید. این کودها به جذب بهتر   عناصر غذایی موردنیاز گیاهان شما منجر خواهد شد. همچنین تأثیری بسیاری ایده‌آل و مناسب در زمینه کاهش PH محیط ریشه و خاک دارد. گیاهان به‌عنوان موجودات زنده، درگیر بیماری‌های متفاوتی می‌شوند؛ بنابراین اگر شما از کود آلی ارگانیک استفاده می‌کنید، از مبتلاشدن گیاه خود به بسیاری از بیماری‌های گیاهی و همچنین تنش‌های گیاهی جلوگیری خواهید کرد. درواقع مقاومت محصول و گیاهان خود را در برابر این تنش‌ها افزایش خواهید داد. از دیگر مزایای استفاده از کود کامل ارگانیک این است که به افزایش جذب عناصر فلزی در گیاهان منجر می‌شود. این عناصر موجود در خاک بوده و برای رشد و پرورش گیاهان و محصولات کشاورزی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

افزایش قدرت کلات‌کنندگی عناصر ریزمغذی و همچنین افزایش فعالیت میکروارگانیسم‌های مفید خاک از دیگر مزایای کاربردی و ایده‌آل این مدل از کودهاست. شما می‌توانید از طریق خرید کود ارگانیک خصوصاً کمپوست، ورمی کمپوست و استفاده از آن میکروارگانیسم‌های مفید موجود در خاک خود را زیاد کنید که این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. از جمله مهم‌ترین مزایای این محصول که در بخش‌های قبلی اشاره کردیم، این است که این کود آلودگی‌های میکروبی یا مواد شیمیایی به محیط وارد نمی‌کند.

انواع کود ارگانیک

به‌طورکلی جالب است بدانید کودهای ارگانیک انواع متفاوتی دارند و به دو دسته اصلی کود ارگانیک خشک و کود ارگانیک مایع تبدیل می‌شوند. در ادامه مقاله سعی می‌کنیم به‌طور مفصل به بررسی ویژگی‌های هرکدام از این انواع کود بپردازیم.

  • کود ارگانیک خشک

به‌طورکلی مواد اولیه این نوع کودها از بقایای گیاهان یا کود های دامی تولید می شود  یا می‌تواند ترکیبی از مواد مختلف گیاهی و دامی باشد؛ کمپوست ها در گیاهان زراعی قبل از کاشت به صورت کود زیر کشت و در باغات قبل از شروع فصل رشد به صورت چالکود مورد استفاده قرار می گیرد؛ در فرایند تولید این نوع کودها انواع برگ‌های گیاهان یا کود های گاوی و گوسفندی از طریق هوازی یا بی هوازی تجزیه می شود که در طی فرایند تولید مواد آلی به ذرات ریز قابل جذب برای گیاه تبدیل می گردد و آلودگی های قارچی و آفت و بیماریها از بین می رود و پس از گذشت زمان مناسب برای تجزیه مواد آلی از آن به عنوان کود کامل ارگانیک استفاده می‌شود. جالب است بدانید کودهای آلی طیف وسیعی از مواد مغذی را تأمین می‌کنند، اما مخلوطی از مواد آلی مختلف دامی و گیاهیتولید شده مقادیر متعادلی از مواد موردنیاز و ریزمغذی‌ها را فراهم می‌کنند. متداول‌ترین روشی که معمولاً برای مصرف و استفاده از کودهای ارگانیک خشک استفاده می‌کنند، قبل از کاشت به صورت کود زیر کشت است. برای کاشت نهالباغ‌ می‌توانید مقدار کمی از این کود را در محل کاشت نهال در زیر ریشه به خاک اضافه کنید. این دسته از کودها در صورتی که به مقدار مناسب و درستی استفاده شود به سوختن ریشه گیاهان منجر نخواهند شد. همچنین آسیبی به ریشه‌های موئین گیاهچه‌ها وارد نمی‌کنند و در مقابل سبب تقویت ریشه و خاک شما خواهند شد.

  • کود ارگانیک مایع

کود های ارگانیک مایع در حقیقت عصاره کود های آلی پودری هستند که برخی از آنها قابلیت جذب از طریق برگ را دارند گیاهان می‌توانند از طریق ریشه و منافذی که روی برگ‌هایشان وجود دارد، کود ارگانیک مایع را جذب کنند.  این دسته از کودها نیز باعث تقویت بسیار بالا و رشد سریع گیاهان خواهند شد. استفاده از این کودها خصوصاً در فصل رشد و رویش گیاهان بسیار مؤثر واقع می‌گردد. کود ارگانیک مایع سرشار از ریزمغذی‌ها و هورمون‌های موردنیاز گیاهان است. شما می‌توانید از این دسته از کودها هر دو هفته یک‌بار در طول فصل رشد استفاده کنید. البته لازم است عنوان کنیم بهترین زمان اسپری‌کردن کود ارگانیک مایع در محصولات کشاورزی و باغ‌داری، صبح زود و اوایل عصر است. در چنین زمانی مایعات با سرعت بیشتری جذب خواهند شد. توصیه ما به شما این است که روزی را برای کوددهی انتخاب کنید که بارندگی پیش‌بینی نشده است و درجه حرارت نیز خیلی بالا نیست.

 

  • فروش کود ارگانیک

با توجه به نکات و مطالبی که در  این مقاله عنوان شد، دریافتیم که کود کامل ارگانیک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. همچنین بدون ایجاد آثار منفی و مخرب همواره سبب تقویت گیاه موردنظر شما می‌شود. شما می توانی جهت دریافت مشاوره  خرید کود ارگانیک با کارشناسان شرکت بهسازان در ارتباط باشد . فروشگاه اینترنتی بهسازان انواع کود های آلی و ارگانیک را باقیمت مناسب عرضه می کند جهت اطلاع از قیمت کود ارگانیک با تماس بگیرید

تلفن تماس: ۰۹۱۷۹۱۶۶۰۱۸

vermi compost

درباره قیمت کود ارگانیک نیز باید بدایند که این محصولات همواره دچار تغییر قیمت می‌شوند؛ از این‌رو بهتر است زمانی که قصد خرید این کود را دارید،استعلام قیمت بگیرید و از آخرین قیمت آن‌ها مطلع شوید.

تولید محصول ارگانیک فرایند بسیار سخت و پیچیده‌ای نیست. تنها نیاز است کشاورزان و باغداران اطلاعات خود را به‌روز کنند. همچنین از المان‌های نوین و کاربردی بهره‌مند شوند. اگر کشاورزان و باغداران اطلاعات کاملی از کاربرد و ویژگی‌های بسیاری از کودهای غیر شیمیایی مانند کود ارگانیک را داشته باشند، می‌توانند از آن در حرفه خود بهره‌مند شوند تا به تولید محصولات ارگانیک و باکیفیت بپردازند. در چنین شرایطی، سلامت عمومی جامعه بسیار بالا خواهد بود؛ زیرا محصولات تولیدشده از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار هستند. همچنین از مبتلاشدن افراد به بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری خواهند کرد. توصیه ما به باغداران و کشاورزان این است که به‌جای استفاده از کودهای قدیمی شیمیایی که آثار مخربی را برای هم کشاورزان و هم سایر افراد ایجاد می‌کنند، از تجهیزات نوین و بی‌خطر استفاده کنند تا سلامت خود و افرادی را که از محصولات آن‌ها تغذیه می‌کنند، تضمین کنند.

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.