بذر, بذر چمن

بذر | چگونه از چمن های خود پس از۲ روز کاشت مراقبت کنیم؟

کاشت - بذر- ارگانیک اگری

بذر و اواخر شب یا صبح زود آبیاری کنید. شرایط خنک، مرطوب و کم باد باعث توزیع یکنواخت آب و کاهش تلفات تبخیر می شود. شرایط ایده آل معمولا بین ساعت ۱۰ شب تا نیمه شب یا بین ۸ صبح تا ۹ صبح اتفاق می افتد. برخی از شرکت‌های آب محلی، آبیاری شبانه را ممنوع می‌کنند تا از ضایعات آبپاش‌هایی که در طول شب باقی می‌مانند جلوگیری شود. بذر چمن را از ارگانیک اگری تهیه نمائید.

فهرست عناوین

نیاز آبی چمن خود را بررسی کنید. برنامه آبیاری شما

به طور کامل و به ندرت آبیاری را برای گیاه کنید.

باید به شما بگوئیم که به دنبال علائم خشک شدن باشید.

اگر چمن در چند نقطه خشک شد، به سادگی مناطق را آبیاری کنید.

پاسخ سوالات متداول خود را در این رابطه مطالعه کنید.

فهرست تصاویر

چمن ۱ مرغوب

چمن ۲ سالم

نیاز آبی چمن خود را بررسی کنید. برنامه آبیاری شما

باید بر اساس گونه های چمن، سلامت چمن، گرما و شرایط خاک باشد. علف های فصل خنک (بلوگرس، چچم، فسکیو) معمولاً به ۱ تا ۱.۵ اینچ (۲.۵ تا ۳.۸ سانتی متر) در هفته نیاز دارند که به ۲.۲۵ اینچ (۵.۷ سانتی متر) در هر هوای گرم و خشک می رسد.[۲] علف های فصل گرم مقاوم به خشکی (علف گاومیش، گراما آبی) حتی در تابستان می توانند هفته ها بدون آبیاری بمانند. هنگامی که ایده خوبی در مورد میزان نیاز آبی بذر خود در هفته به دست آوردید، مرحله بعدی را در مورد نحوه توزیع آن بین جلسات آبیاری بخوانید. در ادامه چمن ۱ مرغوب را ببیند.

یک وب سایت داخلی organic-agri.ir  می تواند به شما آموزش دهد که گونه های علف شما در شرایط آب و هوایی محلی به چه مقدار آبیاری نیاز دارند. برای ردیابی میزان مصرف آب، قوطی ها یا سایر ظروف را روی بذر خود باز بگذارید. علف های سایه دار معمولاً به آب کمتری نیاز دارند، اما اگر با ریشه های درختان و درختچه ها رقابت کنند، ممکن است این درست نباشد.

کاشت - بذر- ارگانیک اگری

کاشت – بذر- ارگانیک اگری

چمن ۱ مرغوب

به طور کامل و به ندرت آبیاری را برای گیاه کنید.

این رویکرد ارگانیک اگری رشد ریشه را تشویق می کند که مقاومت به خشکی و بیماری را افزایش می دهد. هر جلسه آبیاری باید خاک را تا عمق پایین‌ترین ریشه‌های موجود مرطوب کند، که برای یک چمن سالم حداقل ۱۵ سانتی‌متر است. میزان زهکشی بسته به خاک بسیار متفاوت است.

عنوانبذر
نویسندهفلاحت
دپارتماناوج شید
تعداد کلمات۹۰۰ کلمه
مدت طالعه۹ دقیقه

عمق رطوبت را ۳۰ تا ۶۰ دقیقه پس از آبیاری بررسی کنید یا از این راهنمای تقریبی پیروی کنید. خاک شنی به سرعت تخلیه می شود و ممکن است تنها به ۰.۵ اینچ (۱.۲۵ سانتی متر) آب برای رسیدن به عمق ۶ اینچ (۱۵ سانتی متر) نیاز داشته باشد. چمنزار زمان کمتری برای جذب این آب دارد، بنابراین برای جبران آن، آب را بیشتر کنید. بذر خاک لومی برای رسیدن به عمق ۶ اینچ (۱۵ سانتی متر) به حدود ۰.۷۵ اینچ (۱.۹ سانتی متر) آب نیاز دارد.خاک رس متراکم organic-agri.ir به آرامی تخلیه می شود و ممکن است برای رسیدن به عمق ۶ اینچ (۱۵ سانتی متر) به ۱ تا ۱.۵ اینچ (۲.۵ تا ۳.۸ سانتی متر) آب نیاز داشته باشد. در ادامه چمن ۲ سالم را ببیند.

باید به شما بگوئیم که به دنبال علائم خشک شدن باشید.

صبر نکنید تا بذر شما قهوه ای شود تا به آن آب بیشتری بدهید. پژمردگی ، تغییر رنگ (خاکستری، بنفش یا آبی تر شدن) و ردپاهایی که برای یک ساعت یا بیشتر قابل مشاهده هستند را بررسی کنید. اجازه دادن به چمن ارگانیک اگری به این حالت در واقع سلامت طولانی مدت را بهبود می بخشد، اما کمی بعد، قبل از قهوه ای شدن چمن، آبیاری کنید. همچنین می توانید زمین را حفاری کنید تا ببینید چقدر خشک است. بذر چمن هرگز آبیاری نکنید تا زمانی که دو اینچ (۵ سانتی متر) بالای خاک خشک شود.

کاشت – بذر- ارگانیک اگری

چمن ۲ سالم

اگر چمن در چند نقطه خشک شد، به سادگی مناطق را آبیاری کنید.

بگذارید علف فصل خنک خوابیده باشد. علف‌های فصل سرد معمولاً در هوای گرم خواب می‌روند، قهوه‌ای می‌شوند، اما با بازگشت هوای خنک آماده احیاء می‌شوند. می توان با آبیاری سنگین از این امر جلوگیری کرد، اما پس از خوابیدن، تا زمانی که هوای گرم سپری نشد، سعی نکنید آن را احیا کنید. بذر چمن برای بیدار شدن انرژی زیادی صرف می کند که اگر بیش از یک بار در سال احیا و خاموش شود، آن را آسیب پذیر و ضعیف می کند. در حالی که چمن در آب گرم خفته است، ۰.۲۵ تا ۰.۵ اینچ (۶ تا ۱۲ میلی متر) در هفته به آن آب بدهید.

پاسخ سوالات متداول خود را در این رابطه مطالعه کنید.

  • چرا به ندرت خارج از فصل رشد آبیاری کنید؟

چمن شما زمانی که به طور فعال رشد نمی کند، معمولاً از اواخر پاییز تا اوایل بهار، به آب زیادی نیاز ندارد. اگر آب و هوا خشک است، ممکن است هر ۴ تا ۶ هفته یک بار بذر چمن نیاز به آبیاری organic-agri.ir  داشته باشید.

  • چرا وقتی زمین یخ زده است آبیاری نکنید؟

مناطق کم عمق و شیب های در معرض احتمال خشک شدن بیشتر است. به ویژه، شیب های رو به جنوب و غرب (جهت های شمالی و شرقی در نیمکره جنوبی) را بررسی کنید.

  • چگونه چمن را از بالا ببرید؟

بذر چمن بلند باعث می شود چمن بسیار سالم تر شود. هرگز چمن خود را زیر دو اینچ (۵ سانتی متر) نبرید و اگر می توانید آن را به اندازه ۲.۵-۳.۵ اینچ (۶.۴-۸.۹ سانتی متر) نگه دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.