بذر, بذر خیار

بذر و 7فوت و فن برای کسانی که می‌خواهند خیار بکارند!

زمین-بذر- ارگانیک اگری

بذر و برنامه ریزی برای کاشت خیار در گلخانه؟ این راهنمای عملی گام به گام را برای نحوه پرورش بهترین خیار بخوانید. آیا نمی دانید در گلخانه خود چه چیزی بکارید؟ وقتی صحبت از باغبانی به میان می آید، تعداد کمی از سبزیجات به اندازه خیار همه کاره (یا خوشمزه) هستند. البته می توان بذر خیار را در باغ پرورش داد، اما می توان آنها را در گلخانه نیز رشد داد – و به طور کلی با موفقیت بیشتر نیز.   ارگانیک اگری بهترین شرایط کاشت را برای شما فراهم می‌کند.

فهرست عناوین

اگر به دنبال اضافه کردن خیار به گلخانه خود هستید، این راهنمای شماست.

کاشت خیار در گلخانه باعث افزایش عملکرد می شود

شما را قادر می سازد تا محصولات تازه و محلی را رشد دهید

نوع مناسب خیار را برای رشد در گلخانه انتخاب کنید

شروع خیار از دانه در مقابل خرید گیاهان جوان

مزایای خرید بوته های جوان خیار برای رشد در گلخانه شما

سوالات متداول خود را در رابطه با نحوه رشد خیار از دانه ببیند.

فهرست تصاویر

خیار 1 کاشت

خیار 2 برداشت

اگر به دنبال اضافه کردن خیار به گلخانه خود هستید، این راهنمای شماست.

ما قصد داریم هر مرحله از کاشت تا برداشت خیار در گلخانه  organic-agri.ir را پوشش دهیم و همچنین نکاتی را در مورد اینکه چگونه از محصول خیار خود بیشترین بهره را ببرید. چرا باید خیار را در گلخانه بکارید؟

عنوانبذر
نویسندهفلاحت
دپارتماناوج شید
تعداد کلمات1000 کلمه
مدت مطالعه10 دقیقه

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا باید خیار را در گلخانه پرورش دهید. در اینجا به برخی از مزایای آن اشاره می کنیم: به شما امکان می دهد تا به طور قابل اعتماد انواع خیار را در آب و هوای خنک تر پرورش دهید. پرورش برخی از انواع خیار در خارج از خانه در آب و هوای سردتر (مانند اینجا در ارگانیک اگری) امکان پذیر است، اما اگر می خواهید بتوانید وسیع ترین طیف بذر را پرورش دهید، باید آنها را تحت پوشش پرورش دهید. در ادامه خیار 1 کاشت را ببیند.

کاشت خیار در گلخانه باعث افزایش عملکرد می شود

یکی دیگر از مزایای کاشت خیار در گلخانه این است که اغلب می توانید بازدهی بالاتری نسبت به زمانی که خیار در باغ کشت می شد به دست آورید. این به این دلیل است که گلخانه ها یک محیط کنترل شده را فراهم می کنند که به بذر اجازه می دهد تا رشد کند و میوه بیشتری تولید کند. پرورش خیار در گلخانه organic-agri.ir همچنین به شما امکان می دهد فصل رشد خود را افزایش دهید که می تواند به شما در کاهش هزینه های غذایی کمک کند.

زمین-بذر- ارگانیک اگری

زمین-بذر- ارگانیک اگری

خیار 1 کاشت

شما را قادر می سازد تا محصولات تازه و محلی را رشد دهید

پرورش خیار در گلخانه organic-agri.ir همچنین تازه بودن محصول را تضمین می کند، بنابراین می توانید ضایعات غذایی خود را کاهش دهید. اگر بذر خود را ذخیره می کنید، می توانید انواع خیار را نیز پرورش دهید که به خوبی با محیط خاص گلخانه شما سازگار است.

نوع مناسب خیار را برای رشد در گلخانه انتخاب کنید

وقتی نوبت به پرورش خیار در گلخانه می‌رسد، در مورد انواع آن گزینه‌های مختلفی دارید. در اینجا برخی از محبوب ترین گونه ها آورده شده است:

F1 Bella – خیار هیبریدی تمام ماده با مقاومت خوب در برابر سفیدک پودری و بدون تلخی. بذر به شدت تولید می کند و در گلخانه گرم نشده رشد می کند.

Cucumber ‘Diva’ – خیار کوچکی که در گلخانه رشد می کند عملکرد بسیار بالایی دارد. بدون دانه و پوست صاف حاوی گوشت ترد.

خیار پاساندرا F1. مینی خیار ارگانیک که در برابر سفیدک پودری مقاوم است و به شدت محصول می دهد. بذر خیار منتظر گوشت ترد و شیرین باشید. در ادامه خیار 2 برداشت را ببیند.

شروع خیار از دانه در مقابل خرید گیاهان جوان

وقتی نوبت به کاشت خیار در گلخانه ارگانیک اگری  می‌رسد، دو راه دارید: شروع خیار از دانه یا خرید گیاهان جوان. در اینجا برخی از مزایا و معایب هر گزینه آورده شده است:

مقرون به صرفه: شروع خیار از بذر خیار یک راه مقرون به صرفه برای شروع باغبانی گلخانه ای است. بذرها نسبتاً مقرون به صرفه هستند و به شما اجازه می دهند تعداد زیادی گیاه را نسبتاً ارزان پرورش دهید.

انعطاف پذیر: یکی دیگر از مزایای شروع خیار از بذر این است که از نظر نوع خیار که می توانید رشد کنید، انعطاف پذیری بیشتری دارید. شما می توانید از بین انواع ارثی و هیبریدی که به عنوان بذر خیار در دسترس نیستند، انتخاب کنید.

زمین-بذر- ارگانیک اگری

زمین-بذر- ارگانیک اگری

خیار 2 برداشت

پایدار: شروع خیار از دانه نیز راه پایدارتری برای باغبانی است. با استفاده از مواد بازیافتی برای شروع گیاهان خود می توانید در گلدان های پلاستیکی و خاک صرفه جویی کنید.

مزایای خرید بوته های جوان خیار برای رشد در گلخانه شما

راحتی: یکی از بزرگترین مزایای خرید گیاهان جوان خیار این است که در صورت نیاز در دسترس هستند. زمان کمتری نسبت به رشد از بذر: رشد از بذر زمان بر است. بذرها را باید در داخل خانه شروع کنید و گیاهان فقط زمانی که حدود 2 ماه از عمرشان می گذرد برای کاشت در گلخانه شما آماده می شوند، در حالی که بذر خیار خریداری شده در مغازه بلافاصله آماده کاشت هستند.

سوالات متداول خود را در رابطه با نحوه رشد خیار از دانه ببیند.

  • شروع بذر در داخل خانه گونه است؟

اکثر بذرهای خیار باید حدود 6 تا 8 هفته قبل از اینکه بخواهید آنها را در گلخانه خود پیوند بزنید، در داخل خانه شروع شوند. یا از یک تکثیر گرم شده استفاده کنید یا در کیسه پلی اتیلن جوانه بزنید. جوانه زدن به طور معمول 5-7 روز طول می کشد.

  • چه نکته را هنگام کشت بذر خیار در نظر بگیریم؟

نهال ها را در حدود یک ماهگی در گلدان های 12 سانتی متری قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که گیاهان در دمای بالای 15 درجه سانتیگراد نگهداری می شوند.

خاک را برای رشد خیار در گلخانه خود آماده کنید

هنگام آماده سازی خاک برای رشد خیار در گلخانه، توجه به نیازهای گیاهان ضروری است. در اینجا چند نکته در مورد نحوه شروع وجود دارد:

  • چگونه یک مکان خوب انتخاب کنید؟

هنگام انتخاب مکانی برای گلخانه خود، مطمئن شوید که مکانی را انتخاب کنید که نور خورشید زیاد باشد. بذر خیار خیار برای تولید میوه به حداقل 6 ساعت نور مستقیم خورشید در روز نیاز دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.