بذر

بذر و خاصیت های #گوجه فرنگی و ۹ نکته در رابطه با کاشت آن

کشاورز- بذر- ارگانیک اگری

بذر که به تنهایی مصرف می شود، با تثبیت اشکال واکنش پذیر اکسیژن، اثرات مفیدی را در برابر استرس اکسیداتیو نشان داده است. در ارتباط با این خواص آنتی اکسیدانی، به دلیل استفاده از مسیرهای مولکولی تا حدی رایج، لیکوپن دارای اثرات ضد التهابی است که در انسان با کاهش خطرات قلبی عروقی، سندرم متابولیک ۳ و برخی سرطان ها مرتبط است. کار تیم ژان فرانسوا لندریر با برجسته کردن اثرات لیکوپن در موقعیت‌های چاقی به این توصیف کمک کرد. بذر گوجه چاقی با تولید مولکول های التهابی در بافت چربی، کبد و ماهیچه ها همراه است.

فهرست عناوین

این مولکول‌ها بر روی گیرنده‌های انسولین سلولی عمل می‌کنند

عوامل مختلف اثرات سلامتی گوجه فرنگی را تعدیل می کند

مسیرهای سنتز کاروتنوئید در گوجه فرنگی پیچیدگی مسیرهای سنتز

سوالات متداول خود را در رابطه با بذر گوجه مطالعه فرمائید.

فهرست تصاویر

گوجه  ۱ تحقیقات

گوجه  ۲ کاشت

 این مولکول‌ها بر روی گیرنده‌های انسولین سلولی عمل می‌کنند

بذر باعث مقاومت به انسولین و افزایش قند خون می‌شوند که عامل دیابت است. در موش‌های چاق که غذای مکمل با پودر گوجه‌فرنگی دریافت می‌کنند، این آبشار وقایع با اثر ضد التهابی لیکوپن کاهش می‌یابد. همان تیم ارگانیک اگری همچنین این اثرات را در شرایط آزمایشگاهی، روی کشت‌های چربی نشان داد. در ادامه گوجه  ۱ تحقیقات را ببیند.

این نتایج دلگرم‌کننده در موش‌ها، انگیزه‌ای برای انجام یک مطالعه بالینی organic-agri.ir  در انسان است که باید در سال ۲۰۲۴ در مرکز تحقیقات بالینی بذر در مارسی آغاز شود. ژان فرانسوا لاندریه اعلام می‌کند که این مسئله مشاهده تأثیر پودر گوجه‌فرنگی موجود در رژیم غذایی در افراد پیش دیابتی با هدف پیشگیری است.

عنوانبذر
نویسندهفلاحت
دپارتماناوج شید
تعداد کلمات۸۰۰ کلمه
مدت مطالعه۸ دقیقه

عوامل مختلف اثرات سلامتی گوجه فرنگی را تعدیل می کند

ساکن گوجه فرنگی مصرف شده در ارگانیک اگری به صورت فرآوری شده، پودر گوجه فرنگی مورد استفاده در مطالعات موش یا انسان، شکل بسیار جالبی از مصرف گوجه فرنگی و بذر آن را نشان می دهد. استفاده از آن راحت است و به طور بالقوه در تمام طول سال در دسترس است. در حال حاضر به طور گسترده در صنعت، در سوپ ها و بسیاری از آماده سازی های آشپزی استفاده می شود.

کشاورز- بذر- ارگانیک اگری

کشاورز- بذر- ارگانیک اگری

گوجه  ۱ تحقیقات

ما می دانیم که لیکوپن در پوره گوجه فرنگی بیشتر از گوجه فرنگی تازه موجود است. این یک مولکول نسبتاً پایدار است. به عنوان بخشی از پروژه organic-agri.ir ما، چندین تیم ۵ روی بهینه سازی فرآیند تولید بذر گوجه ، به ویژه خشک کردن، برای حفظ کیفیت غذایی آن کار می کنند. پروژه مشابه، بر روی خواص پوره گوجه فرنگی تمرکز دارد. در ادامه گوجه  ۲ کاشت را ببیند.

مسیرهای سنتز کاروتنوئید در گوجه فرنگی پیچیدگی مسیرهای سنتز

یکی دیگر از عواملی که باید در نظر گرفت: شرایط رشد گوجه فرنگی و به ویژه تأثیر کمبود آب که در شرایط گرمایش جهانی بیشتر و بیشتر می شود. گوجه فرنگی یک محصول آبی است، چه در زمین باز برای مصارف صنعتی، چه در گلخانه ها/تونل های بذر گوجه فرنگی. نادیا برتین می‌گوید، دانستن تأثیر تنش آبی بر اثرات سلامتی گوجه‌فرنگی مهم است که می‌تواند به تنظیم شیوه‌های آبیاری کمک کند.

کشاورز- بذر- ارگانیک اگری

کشاورز- بذر- ارگانیک اگری

گوجه  ۲ کاشت

برخی مطالعات organic-agri.ir  نشان داده اند که این استرس می تواند تولید کاروتنوئیدها را افزایش دهد. این نیز زمانی منطقی به نظر می رسد که بدانیم یکی از نقش های فیزیولوژیکی کاروتنوئیدها محافظت از سلول های گیاهی بذر گوجه فرنگی در برابر استرس اکسیداتیو است که گاهی اوقات می تواند با استرس آبی همراه باشد.

سوالات متداول خود را در رابطه با بذر گوجه مطالعه فرمائید.

  • کم ابی چه تاثیری به گیاه دارد؟

به گفته نادیا برتین، کارهای مختلف، از جمله کارهای تیم او، نشان می دهد که اثرات کمبود آب به شدت آن، مرحله ای که در آن در رشد گیاه رخ می دهد و در نهایت به ژنوتیپ گوجه فرنگی بستگی دارد. تست شده همچنین باید این نکته را در نظر گرفت که در شرایط تنش آبی، گوجه فرنگی دارای آب کمتری است که باعث ایجاد اثر غلظت کاروتنوئیدها می شود، بدون اینکه سنتز آنها افزایش یابد.

  • زنتیک با گوجه چه می‌کند؟

کار ما در هر صورت ما را قادر به شناسایی ژنوتیپ های غنی تر گوجه فرنگی از نظر کاروتنوئیدها کرده است، مانند رقم H1311 که توسط هاینز تولید شده است. با این حال، این ژنوتیپ کمتر تولیدی در شرایط تنش است. همانطور که اغلب، باید بین عملکرد، کیفیت و مقاومت در برابر استرس مصالحه ایجاد شود. نادیا برتین نتیجه گیری می کند که چرا همه این اجزا باید به درستی ادغام شوند.

  • مطالعات زیستس چه تاثیری بر ما دارد؟

سعی کنید محصولات ارگانیک تهیه کنید زیرا تمامی مطالب بالا صرفا تحقیقاتی است و ممکن است به مرور زمان آسیب به بدن شما بزند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.