بذر خیار

بذر خیار  نحوه کاشت، قیمت و ۵ نکته که قبل از کشت باید بدانید!

بذر خیار - خیار قبل ازبرداشت

خیار یکی از میوه های خوشمزه و پرطرفدار است که در اکثر مهمانی ها و سبد خرید وجود دارد. طعم و کاربرد فوق العاده خیار باعث می شود همه آن را بخرند. علاوه بر این کاشت آن آسان بوده و با آب و هوای ایران سازگاری دارد. بنابراین با رعایت اصول اولیه و تهیه بذر خوب، به راحتی می توان خیار را کاشت. امروزه بزرگترین تولیدکننده خیار در جهان چین! با بیش از ۶۰ درصد تولید جهانی است و پس از آن ترکیه، روسیه، ایران و آمریکا قرار دارند.

گیاه خیار

خیار گیاهی است علفی و یک ساله از خانواده کدو حلوایی، با ساقه خفته و برگ های درشت. گیاه خیار، پیچک، با گل‌های زرد رنگ و دو نوع نر و ماده، روی قاعده و میوه‌های سبز رنگ و دارای انواع فراوان است. فراموش نکنید که برای برداشت بهتر خیار، باید یک داربست تهیه کنید .  برای تهیه بذر خیار ممکن است برخی با مشکاتی روبرو شوند با ما همراه باشید تا راهنمایی تان کنیم. همچنین اگر قصد کاشت دیگر بذرها از قبیل بذر ذرت  با هویج و… را دارید روی لینک کلیک کنید.

فواید گیاه خیار و خواصی که بهسازان کشت بیان می کند

خیار سرشار از ویتامین C است، خواص تغذیه‌ای آن ضعیف و بسیار با طراوت است و شدیدترین عطش را فورا برطرف می‌کند و خواب‌آلود است. خیار محصولی ملین و نرم کننده بوده و ادرار آور می باشد. همچنین ضد استرس، اضطراب و بی خواب، ضد نارحتی های عصبی، موثر در تشنگی و گرما است. خیار به دلیل داشتن آب زیاد (حدود ۹۰ درصد)، بافت منحصر به فرد و مهمتر از همه انواع ویتامین ها و مواد مغذی! در تهیه ماسک های مختلف برای پوست، مو و صورت استفاده می شود.

دانه های خیار

علاوه بر خواص ذکر شده برای خیار، کاشت آن نیز بسیار آسان است و به راحتی از طریق بذر تکثیر می شود. به همین دلیل است که دوستداران این میوه معطر برای کاشت بذر خیار ! در بهترین شرایط اقلیمی دانه خیار را خریداری می کنند و از این محصول نهایت لذت را می برند.

انواع مختلف بذر خیار در مجموعه بهسازان کشت

خیارها بر اساس شکل میوه، خیار معمولی (بیت آلفا)، خیار خاردار، مینی خیار یا خیار شور، خیار دراز تقسیم می‌شوند. همچنین با توجه به نحوه رشد و فضای مناسب برای کشت به دو نوع! بذر فضای باز و بذر گلخانه ای تقسیم می شوند. موارد استفاده از خیار  در  بذر  ۱.

انواع بذر خیار در فروشگاه های مخصوص فروش بذر موجود است. خیارهایی مانند خیار آبی، خیار آفریقایی، خیار اصفهانی، خیار امپراطور، خیار مثمر داووس، خیارشور شمالی و ده ها نوع تخمه خیار دیگر در فروشگاه موجود است. که با توجه به ذائقه، شرایط آب و هوایی و مهارت خود می توانید آن ها را انتخاب کنید. می توانید خودتان آنها را برای باغبانی آماده کنید و در خانه یا باغ خود بکارید. علاوه بر  همه این ها در فروشگاه ما انواع بذر ، خیار درختی یا بوته ای! هیبرید یا غیر هیبرید،  بذر وارداتی یا بذر مخصوص موجود است.

بذر خیار - استفاده در انواع غذا ها

بذر خیار – استفاده در انواع غذا ها – بهسازان کشت

بذر  ۱ استفاده از خیار در آشپزی

خرید بذر خیار به صورت آنلاین یا حضوری

پس از تعیین خاک و بستر رشد، انتخاب و خرید بذر اولین قدم مهم در کشت خیار است. البته قبل از خرید بذر باید شرایط مزرعه و منطقه را بررسی کرد و نوع خیار را مناسب این شرایط انتخاب کرد. برای انتخاب مناسب ترین و بهترین بذر با شرایط موجود می توانید با مشاورین ما تماس بگیرید.  از مشاورین ما  کمک بگیرید و سپس اقدام به خرید کنید.

دوستان عزیز می توانید با مطالعه اطلاعات هر محصول و آشنایی با اصول کاشت آن بذر به  راحتی آن را بکارید. برای خرید هر بذر با مراجعه به سایت ما به نشانی organic-agri.ir  اقدام به خرید آن کنید. با رعایت نکات اقلیمی و شرایط محیطی مناسب برای کاشت خیار از باغداری لذت ببرید.

روش های کاشت خیار در زمین باز

بذر خیار بذر نسبتا بزرگی است و کشت آن به دو صورت انجام می شود. در حالت اول بذر مستقیماً در زمین کاشته می شود (کاشت مستقیم خیار). در حالت دوم، کشت خیار به صورت نشایی (کشت خیار تقسیم نشده) انجام می شود. در واقع بذرها ابتدا در گلخانه یا انبار کاشته می شوند و پس از تولید نهال به زمین دیم منتقل می شوند.

قیمت بذر خیار چقدر بوده و به چه عواملی بستگی دارد؟

دانه های خیار در بسته بندی و جعبه موجود است. هیچ تفاوتی بین دانه های کنسرو شده خیار و دانه های خیار کیسه ای وجود ندارد. مشاهده تصاویر مرتبط در بذر  ۲. قیمت بذر این محصول به عوامل مختلفی بستگی دارد:

منشا بذر

تاریخ بسته بندی

کشش بازار و قیمت های رقیب

تعداد و مبلغ خرید شما

سیاست شرکت واردکننده و تولیدکننده

بذر استاندارد و داخلی قیمت بسیار پایین تری دارد. به عنوان مثال قیمت هر کیلوگرم بذر خیار داخلی حدود ۵۰۰ هزار تومان است. اما قیمت بذر های خارجی گرانتر است. به خصوص اگر آن دانه یک سویه هیبریدی از شرکت معتبری مانند US Agri Seeds باشد. کشاورزان بذر این شرکت را با نام بذر آمریکایی می شناسند.

بذر خیار - همراهی با دیگر ادویه ها و چاشنی ها برای استفاده

بذر خیار – همراهی با دیگر ادویه ها و چاشنی ها برای استفاده – بهسازان کشت

بذر  ۲  وجود خیار در زندکی روزمره

بهترین زمان برای کاشت خیار چه زمانی است؟

زمان کاشت بسته به منطقه ای که در آن هستید متفاوت است. به طور کلی دمای بین ۱۸ تا ۳۰ درجه دمای مناسبی برای جوانه زدن و رشد بذر خیار است. در کشور ما خیار در بهار و اواخر تابستان یا پاییز کشت می شود. برای کشت اقتصادی خیار حداقل دو تا سه ماه زمان نیاز است.

از آنجایی که خیارها خیلی سریع رشد می کنند، می توانید بعد از سپری شدن یخبندان بهاره! بذرها را مستقیماً در باغ خود بکارید. کاشت بذر به طور مستقیم در باغ بسیار آسان است زیرا نیازی نیست نگران مراقبت از نهال در داخل خانه یا انتقال آنها به باغ خود باشید. اما توجه داشته باشید که دمای خاک باید حداقل ۲۱ درجه باشد.

اگر خاک به اندازه کافی گرم نیست، می توانید با پوشاندن خاک با کیسه های پلاستیکی سیاه! یا کاه دو هفته قبل از کاشت بذر، این کار را تسریع کنید. همچنین می توانید ۴ تا ۶ هفته قبل از آخرین یخبندان بذر را در داخل خانه بکارید. اگر تصمیم دارید بذر خیار را در داخل خانه بکارید! حتما از مخلوط خاک با کیفیت بالا استفاده کنید و از نور رشد استفاده کنید تا نهال ها علف نگیرند.

برای زیبایی باغ تان نیز می توانید مقداری بذر چمن تهیه کنید تا بر زیبایی محیط کارتان بیافزایید.

بهترین دانه خیار در فضای باز چیست؟

در کشور ما بیش از ۵۰ نوع خیار در فضای باز کشت می شود. بهترین دانه های خیار فضای باز که توسط کارشناسان ما انتخاب شده اند عبارتند از:

بذر افسری، بذر رایدر، بذر سورینا، بذر اورکا و بذر ماهان از پرطرفدارترین ها هستند. چهار رقم اول برای کشت بهاره و پاییزه مناسب است و ماهان بهترین بذر خیار پاییزه کشور است.

برای اینکه بتوانید بهترین دانه خیار و مناسب ترین بذر را خریداری کنید، پیشنهاد می کنیم با  ما تماس بگیرید. کارشناسان ما شما را در انتخاب و خرید تخم خیار راهنمایی می کنند.

انواع بذر خیار گلخانه ای که بهسازان کشت

ارقام گلخانه ای به سه دسته چند گل، تک گل و متوسط ​​تقسیم می شوند. یک دانه خیار تک گل برای میوه به نور کمتری نیاز دارد. از طرفی یک دانه خیار چند گل برای میوه دادن به نور بیشتری نیاز دارد. به همین دلیل ارقام تک گل برای زمستان و فصل سرد و ارقام و چندمتوسط گل برای کشت بهاره در نظر گرفته می شوند. نمای نزدیک خیار را در بذر  ۳ نظاره گر باشید.

دانه خیار تک گل

ارقام تک گل برای محصولات پاییزه و زمستانه در نظر گرفته شده است. تعداد این کاراکترها بسته به منطقه متفاوت است. به عنوان مثال در مناطقی مانند یزد رقم ناگین به عنوان بهترین دانه خیار تک گل شناخته می شود. اما در مناطق شمال غربی ناگین به عنوان بهترین دانه خیار زمستانه تک گل شناخته می شود. البته اگر نور و شرایط مناسب باشد می توانید بذر خیار گلدار زمستانه را در زمستان بکارید.

بذر خیار - نمای بذر و خود خیار

بذر خیار – نمای بذر و خود خیار – بهسازان کشت

بذر  ۳ خیار و بذر خیار در نگاهی نزدیک

سوالات متداول در مورد خیار و بذر آن

  1. آیا می توانید خیار را از دانه های آنها پرورش دهید؟

برای بدست آوردن دانه های خیار باید کاملا رسیده باشند. آنها را بردارید و بگذارید ۱ تا ۳ روز در آب تخمیر شوند تا پالپ از دانه ها خارج شود. هنگامی که بذرها را از خمیر خارج کردید، آنها را در آفتاب کامل با خاک حاصلخیز ۱ اینچ (۲.۵ سانتی متر) زیر زمین و به فاصله ۱۸ تا ۲۰ اینچ از هم بکارید.

 

  1. چه زمانی باید بذر خیار را شروع کنید؟

خیار به راحتی در داخل خانه رشد می کند و ۴-۶ هفته قبل از ۷ می شروع می شود و شروع خوبی به فصل می دهد. دانه ها را به عمق نیم اینچ در گلدان های ۳ اینچی بکارید. در هر گلدان فقط ۱ تا ۲ دانه بکارید زیرا به سرعت رشد می کنند. بهترین خاک برای استفاده کمپوست با کیفیت بالا است.

 

  1. چه مدت طول می کشد تا خیار از دانه های خیار رشد کند؟

بوته‌های خیار که برای بذر رشد می‌کنند، فضای بیشتری را در باغ می‌گیرند تا گیاهانی که برای غذا رشد می‌کنند و ۴۵ تا ۶۰ روز پس از گرده‌افشانی به بلوغ بذر نزدیک می‌شوند، اما در غیر این صورت صورت‌ها برای هر دو هدف به یک اندازه رشد می‌کنند.

 

  1. چقدر طول می کشد تا خیار از دانه به میوه تبدیل شود؟

بسته به تنوع و شرایط آب و هوایی، میوه های خیار را می توان معمولاً ۵۰ تا ۷۰ روز پس از کاشت بذر برداشت کرد. انواع خیارهای مورد استفاده برای ترشی زمانی آماده است که طول میوه ها به ۷.۵-۱۰ سانتی متر برسد. برداشت هر یک از این گیاهان هفت تا ۱۰ روز طول می کشد.

 

  1. آیا قبل از کاشت بذر خیار باید خیس شود؟

دانه های خیار معمولاً بدون خیساندن به خوبی جوانه می زنند. با این حال، اگر می خواهید روند جوانه زنی سریع داشته باشید، بذرها را قبل از کاشت خیس کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.